מלכודת הדבש של מסגרות האשראי

מסגרת אשראי לעסקים קטנים – מה צריך לדעת כדי לא להפסיד?

מסגרות אשראי הן אחד הפיתויים הגדולים העומדים בדרכו של בעל העסק.
מה רע בלקבל כסף, סכום משמעותי, מבלי הצורך להחזיר? שהרי את מסגרת האשראי איננו נדרשים להחזיר. משלמים ריבית כל רבעון, אמנם ריבית גבוהה, אבל אין החזר של הקרן.

שיטת אשראי זו, הינה מלכודת דבש שבעלי עסקים רבים מתפתים לדבוק בה והיא הולכת וצומחת כל הזמן כאשר היא מחויבת בריבית גבוהה ואיננה מחוסלת לעולם.

כדי לדעת כיצד התחילה מסגרת האשראי צריך להכיר את ברוך:

ברוך היה מובטל עד שמצא לבסוף עבודה בשב"ס. הבוס החדש הודיע לו שהוא צריך לפתוח חשבון בבנק כדי לקבל את המשכורת. מאחר שברוך סוהר בעבודתו החדשה, כלומר עובד מדינה, הוא מקבל את שכרו ב – 30 לחודש ולא ב – 10 לחודש שאחריו.

כאשר ברוך הגיע לבנק, הוא המתין בסבלנות בתור ואז נפגש עם הפקידה אתי. ברוך סיפר בגאווה לאתי שהוא מתחיל לעבוד בתחילת החודש הקרוב והוא יכניס משכורות בסוף כל חודש.

הפקידה אתי טובת הלב, שרואה אך ורק את טובתו של ברוך למול עיניה, שואלת אותו:
"איך תסתדר בחודש הראשון לפני שתקבל משכורת?"
ברוך מנענע את הראש, חושב, מתאמץ, מכה עם הידיים על המצח ולא מוצא פתרון.
"מה עושים?" הוא שואל את הפקידה אתי.
ואז בארשת ניצחון וגאווה, הפקידה אתי עונה לו: "בוא נפתח לך מסגרת אשראי בגובה המשכורת. כל החודש תשלם את ההוצאות מתוך המסגרת ובסוף החודש תקבל את השכר ותסגור את המינוס".
ברוך לא יודע את נפשו מרוב אושר, חותם מהר על המסמכים ומרגיש בעננים.

ואכן, ברוך מוציא כסף כל החודש ובסוף החודש המשכורת סוגרת את המינוס.
מאותו יום והלאה ולמשך כל חייו ברוך משלם ריבית על המינוס עבור הלוואה חד פעמית שקיבל בעצם פעם אחת, לחודש אחד.
סוף הסיפור שהתחיל באושר גדול נגמר בעצב עמוק!

אם ברוך היה מתאפק חודש. אוכל מעט, גר אצל ההורים, לא מוציא כסף ומתחיל לשלם אחרי שקיבל את המשכורת הראשונה, הוא היה מתנהל באותה רמת חיים בדיוק אך מבלי לשלם ריבית ועמלות לאף אחד. חסכון שלאורך השנים שווה הרבה מאוד כסף.

בעלי עסקים ומסגרת אשראי:

בעלי עסקים נדרשים להבין וללמוד כיצד להשתמש במסגרת האשראי באופן נכון מבלי להיות לכודים בתוכה, ולהיעזר בה רק כאשר באמת צריך.
הרעיון של מסגרת אשראי הינו מכשיר מימוני לטווח קצר אשר מאפשר לעסק לכסות תשלומים גם כאשר ההכנסות מתעכבות, עקב מתן אשראי ללקוחות או כתוצאה מאיחור בתשלומים.

האם בעל עסק משתמש במסגרת האשראי בצורה נכונה?

זהו אחד הדברים שקל לבדוק!
חשבון עם מסגרת שמשתמשים בו נכון עומד לפעמים ביתרת זכות ולפעמים ביתרת חובה. ככל שממוצע היתרות קרוב לאפס כך המסגרת מנוצלת בצורה נכונה וככל שממוצע היתרות בחשבון קרוב לגבול התחתון של המסגרת כך השימוש בה אינו נכון.

סיכום:

בעלי עסקים רבים הינם מומחים, כל אחד בתחום עיסוקו. לשם כך הם הקימו עסק ממנו הם רוצים להתפרנס בכבוד ואולי אף יותר מזה! וזוהי בהחלט המטרה.
מניסיוני העשיר (מעל 30 שנה ואחרי ליווי ויעוץ לאלפי עסקים), בעלי עסקים רבים אינם יודעים לנהל את הצד הפיננסי של העסק. במקרה הטוב הם מפסידים מעט, במקרה הרע… הם מפסידים המון ושוקעים לתוך חובות שמחודש לחודש גדלים וחונקים את העסק.

 

רוצים להצליח? קחו מומחה שילווה אתכם. צרו איתי קשר לשיחת היכרות ללא תשלום וללא התחייבות ונתחיל ביחד לצעוד במסלול ההצלחה!

התקשרו אלינו: 050-6457020