הגדלת מכירות ורווחיות העסק

עסקים רבים מאמינים שהגדלת מכירות תביא להגדלת רווחיות העסק. האם זה נכון?

קוראים רבים של הספר "שגעון של עסק" שהוצאתי לאחרונה שואלים אותי לגבי המשפט אשר מופיע בהדגשה בסיפור "מוכר יותר, מפסיד יותר" בעמ' 103.

הגברת מכירות איננה פותרת בעיית רווחיות – עסק מפסיד שימכור יותר, יפסיד יותר.

הגדלת-מכירות-ורווחיות-העסק

הגדלת מכירות מביאה להגדלת העלויות

עבור בעלי עסקים רבים הפתרון לכל בעיה עסקית הוא להגביר מכירות. הגברת מכירות איננה קלה ופשוטה והיא כרוכה בעלויות ומאמצים.
חוץ מעלויות השיווק והפרסום, עליה במכירות כרוכה גם בעליה בהוצאות הקבועות, לפעמים אפילו הרחבת המתחם בו פועל העסק או תוספת עובדים וכד'.

במקרים רבים מצטרפות עלויות נוספות מסוג הגדלת המלאי, או עליה בהוצאות המימון.
הגברת מכירות מקודמת בדרך כלל על ידי מבצעים שונים הכוללים הנחות ותנאי מימון חריגים וכאשר היא מצליחה היא יוצרת תחושה של עסק פעיל ומצליח וגורמת לתחושת שחרור והגזמה בהוצאות.
כל זאת, כאשר הפעילות השוטפת מתקיימת בהפסד.
ברור אם כך שעסק מפסיד שמקדם פעילות ובא לקראת השוק לצורך כך, יפסיד יותר.

אז איך משפרים את הרווחיות?

כדי לשפר רווחיות, כמעט תמיד יש לעשות את ההפך, להפחית פעילות. יש צורך להפסיק פעולות מפסידות, להעלות מחירים, לצמצם עלויות ועוד.
פעולות אלו יפחיתו את ההכנסות ולא יגבירו אותן, אבל הרווחיות תעלה.
עכשיו כשאנחנו מרוויחים, אפשר להגביר מכירות על בסיס אותו מודל ולהרוויח יותר.

איך יישמנו את המודל בעסק והבאנו אותו לרווחיות ולהצלחה?

זכור לי מקרה של עסק שהצליח להעלות את המכירות שלו בכל שנה ב – 50%. ככל שהמחזור עלה, עלו גם ההתחייבויות וכאשר הגיע אלי כבר עמד לפני נפילה, אחרי שמיצה את כל המקורות לאשראי: בנקים, קרנות, הלוואות מכרטיסי אשראי ומחברות ביטוח, משפחה, חברים . . .
אחרי ניתוח מהיר, התחלנו לעצור את כל העסקאות שאינן כדאיות. הפסקנו את הסכמי השרות הבעייתיים, החזרנו סחורה והפסקנו למכור חלק גדול מהמוצרים.

הקטנו את שטח המחסן, הורדנו את מספר העובדים, הרחבנו את הגדרות התפקיד של אלה שנשארו ועוד פעולות רבות שהפחיתו את הפעילות והגבירו את הרווחיות.

המחזור ירד ל – 2/3 והעסק הציג רווחים נאים.
עם כל לקוח שירד, בעלי העסק בכו עד דמעות, הם נפרדו ממוצרים שהוצאנו מהמכירות כמו שנפרדים מחיית מחמד שהלכה לעולמה וכמעט ישבו שבעה כאשר פיטרנו חלק מן העובדים.

אבל העסק הוקטן והרווח עלה. השגנו את המטרה לשמה בעלי העסק הגיעו אלי ומשם המשכנו להגדלת כמות הלקוחות המתאימים, עם מוצרים שמייצרים רווח, מחודש לחודש העסק הרוויח יותר והעניק לבעליו יכולת להתפרנס בכבוד, ליהנות מהעבודה ומההצלחה.

מה אנחנו מציעים לכם?

הנתונים מראים ש-1/3 מהשכירים מעוניינים לפתוח עסק משלהם ולהפסיק להיות שכירים.
הנתונים מראים גם, שרוב העסקים הקטנים נסגרים תוך 5 שנים תוך הסבת צער רב, דאגות וחובות לבעליהם.
כדי להצליח צריך לקבל ליווי מתאים. יש הרבה גופים שיתנו לכם ייעוץ, והרבה בעלי עסקים לא ישתמשו באפשרות הזו או שישתמשו בה ויפסיקו כשהיא תסתיים וינסו להמציא את הגלגל שוב ושוב.

רוצים לפתוח עסק ולהצליח בגדול? קחו מומחה שייעץ וילווה אתכם, יעזור לכם בהגדרת המטרה והיעדים בדרך אליה, יעזור לכם להגדיר מוצרים ולתמחר אותם נכון ובדרך זו להגדיל את הרווחיות.
צרו קשר או התקשרו אלינו לטלפון – 050-6457020

אנשים שקראו מאמר זה התעניינו גם ב: