תמחור נכון = רווחיות

דוד יכול לנצח את גוליית גם בעסקים! כי תמחור נכון = רווחיות.

"זה נורא יקר, אני יכולה לעשות זאת עם הצוות שלי וזה יעלה לי רבע ממה שאתם רוצים לחייב אותי".

המשפט הזה משקף אי הבנה עמוקה ביותר אצל מנהלים ואנשי כספים בארגונים הציבוריים ולפעמים גם בחברות הגדולות.
במקרה הזה, היה מדובר בפרויקט של הפעלת חוגי שחיה לתלמידים בבתי הספר, במועצה אזורית בצפון הארץ.
המועצה ביקשה וקיבלה הצעה להפעלת החוגים באופן מלא מבלי שתצטרך לטפל בנושא בעצמה.

העלויות התחלקו לשניים:
עלויות הניהול והארגון של הפרויקט.
עלויות ישירות של תשלום השימוש בבריכות והתשלום למדריכי השחייה.
מקבלי ההחלטות במועצה לא הבינו למה עליהם לשלם עבור הניהול והארגון ולמה הגוף המבצע לא מסתפק בחיוב עבור השימוש בבריכה והתשלום למדריכים, כאילו שהמנהלים במועצה עובדים בחינם.

יושבים בפגישה, שומעים, הלקוחה שלי ואני, הטפת מוסר צדקנית על החמדנות של בעלי עסקים שסוחטים את ארגוני הציבור שנותנים את הנשמה למען האזרחים של הישוב.

הקשבנו בתשומת לב רבה למסר שהגיע ממנהלת, שעלות שכרה עומדת על למעלה מ – 30,000 ₪ לחודש, חוץ מהטבות רבות נוספות ורכב סוג 4.
בחוסר מודעות מוחלט היא מתקוממת ברוב מצוקה נגד עלות של 10,000 ₪ לחודש עבור ניהול וארגון הפרויקט כולל שימוש ברכב, ועלות נוספת של 1,500 ₪ לצורך הפעלת משרד לטיפול בנושא.
ואז, למרבה הפליאה היא אומרת שהיא יכולה לעשות זאת ברבע ממה שהצענו.
– "אוקיי" אני שואל אותה. "את מי תמני כמנהלת"?
– "למשל את רותי". היא פונה למזכירה שמימינה.
– "מה פתאום"? רותי קופצת. "איפה יש לי זמן ומאיפה אני אשיג מדריכים"?
– "כמה רותי עולה"? אני מתעניין.
– "שכר ברוטו שלה 9,000 ₪ ויש לה השתתפות בהוצאות רכב".
– "זאת אומרת שהיא עולה לך בערך 15,000 ₪ לחודש".
– "כן, סביר".
– "אז למה את מתקוממת על ה – 10,000 ₪ המסכנים שאנחנו רוצים לחייב אותך"?
– "לא יודעת, זה נראה לי המון".

האם כדאי לתמחר בהפסד ללקוח גדול?

עסקים רבים מתלהבים ויוצאים מגדרם כאשר חברה גדולה או גדולה מאוד פונה אליהם לקבלת שרות.

עבודה עם ארגון גדול או חברת ענק, מוסיפה המון לרזומה ונותנת סוג של בטחון לעסק הקטן. תחושת בטחון זו מביאה הרבה עסקים לתת שרות בסכומים נמוכים ובמקרים רבים גם בהפסד.
בארגונים ציבוריים רבים יושבים מנהלים על משכורות גבוהות ותנאים מפליגים והם מאמינים בכל ליבם שכל ספק עצמאי שמחייב אותם, אפילו על בסיס שכר מינימום, הוא ממש יקר וסוחט אותם.

האם גוליית מנצח את דוד?

בהרבה מקרים התשובה היא כן. דוד הקטן, כל כך רוצה להצליח ולתת שירות לחברה הגדולה (גוליית) שהוא מוכן להוריד מחיר. עסק קטן שיודע להתנהל נכון מבחינה עסקית ופיננסית ויעמוד על שלו יכול לנצח את גוליית!

תמחור נכון = רווחיות

אם גם אתם בעלי עסקים, חשוב לדעת לתמחר את המחיר האמיתי של העבודה שלכם. להבין לפרטי פרטים כל שירות שאתם נותנים ואת העלות האמיתית שלו מזמנכם. כי אם אתם משקיעים את הזמן הזה מבלי לקבל תשלום, רק כי רציתם לקבל את הלקוח, הרי שאינכם עובדים על לקוח אחר ובכך בעצם מפסידים.
יעוץ עסקי שבודק יחד איתכם את מרכיבי העבודה שלכם ומתמחר כל מרכיב ומרכיב יעזור לכם לקבל את המחיר הנכון לעבודה שלכם וכך ישמור לכם על הרווחיות. לעיתים עדיף לוותר על עבודה שנשמעת טוב אבל על הנייר נראית רע, ולא להיכנס להפסדים.

התקשרו אלינו לקבלת מידע נוסף על השירותים שאנו מציעים ועל הליווי שאנו מספקים לעסקים קטנים ובינוניים, שבהם אנו שמים דגש על הרווחיות של העסק ועל ההצלחה שלכם לטווח הארוך.

צרו קשר
או התקשרו לטלפון – 050-6457020

אנשים שקראו מאמר זה התעניינו גם ב: